11:27 | جمعه 28 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نفت عراق

عراق منکر درخواست معافیت شد
نماد برتر- عراق با تکذیب خبر منتشره از سوی رسانه های داخلی در خصوص درخواست معافیت از توافق کاهش تولید اوپک پلاس در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱، اعلام کرد به توافق کاهش تولید اوپک پلاس کاملا متعهد مانده است.
 صنعت برق عراق با گاز ایران فعال است
نماد برتر- وزیر نفت با بیان اینکه صنعت برق عراق با گاز ایران فعال است، گفت: برای عراق هم بسیار اقتصادی است زیرا گاز طبیعی جایگزین فرآورده نفت‌گاز می‌شود و قیمت آن بیش از دوبرابر قیمت گازی است که ایران به آنها می‌فروشد بنابراین چنین حرفی که عراق احتیاج به گاز ایران ندارد را نشنیدم و همچنین موضوعی را هم نگفته‌اند.
ساخت پروژه پتروشیمی ۸ میلیارد دلاری عراق سرعت می‌گیرد
نماد برتر- عراق قصد دارد طرحهای مربوط به پروژه پتروشیمی هشت میلیارد دلاری با شرکت شل را تسریع کند.
تغییر استراتژی نفتی چین در خاورمیانه
نماد برتر- در حالی که آمریکا نفوذ خود در خاورمیانه را از طریق همکاری‌های دیپلماتیک و اتحادهای نظامی برقرار کرده، چین با استفاده از منابع مالی عظیم خود رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته است.
نفت یک درصد گران شد
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر خوش بینی عربستان سعودی به بهبود تقاضای آسیا و وعده عراق برای کاهش بیشتر تولید، صعود کرد.
عراق چقدر نفت صادر می کند؟
نماد برتر- صادرات نفت عراق از ابتدای ماه میلادی جاری تاکنون افزایش داشته که نشان می دهد دومین عضو بزرگ اوپک همچنان بالاتر از سهمیه خود نفت تولید می کند.
فروش نفت عراق کم شد
نماد برتر- عراق در راستای عمل به تعهداتش در توافق کاهش تولید اوپک پلاس، فروش نفت به برخی از پالایشگاهها در آسیا و اروپا را کاهش می دهد.
رقابت شدید عراق و عربستان بر سر مشتری نفتی قدیمی ایران
نماد برتر- عربستان سعودی و عراق که بزرگترین تولیدکنندگان اوپک هستند، با یکدیگر برای برتری در بازار نفت هند که سومین واردکننده بزرگ نفت در جهان است، رقابت می‌کنند.
مذاکرات برای نجات بازار نفت شتاب گرفت
نماد برتر- عربستان سعودی، روسیه و سایر تولیدکنندگان در شتاب برای توافق در زمینه پیمان کاهش تولید به منظور توقف فوری ریزش قیمتهای نفت هستند.
در سال ۹۸ بر بازار جهانی نفت چه گذشت؟
نماد برتر- بازارهای جهانی نفت امسال شاهد چندین رویداد پراهمیت بودند که برخلاف انتظارات، تاثیر موقتی داشتند و در واقع پایان دوران کمبود و فراوانی عرضه در یک دهه گذشته را منعکس کردند و تنها شوکی که یقینا تاثیر آن به این زودی تمام نخواهد شد همه گیر شدن شیوع ویروس کرونا در جهان است.
رونمایی برنامه جدید عربستان برای افزایش صادرات نفت
نماد برتر- عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت جهان است قصد دارد از ماه مه نفت کمتری برای تولید نیرو مصرف کرده و بیش از ۱۰ میلیون بشکه در روز نفت صادر کند.
دلیلی برای دیدار اوپک پلاس نمی‌بینم
نماد برتر- وزیر انرژی عربستان سعودی اظهار کرد: اگر توافقی در خصوص تدابیر لازم برای مقابله با اثرات ویروس کرونا روی بازار و قیمت‌های نفت وجود ندارد، وی نیازی به برگزاری دیدار اوپک پلاس در مه-ژوئن نمی بیند.
غول آمریکایی از ابرپروژه نفتی عراق کنار گذاشته نمی‌شود
پایگاه خبری راد: وزارت نفت عراق اعلام کرد توافق با شرکت‌های BP و انی به معنای کنار گذاشتن اکسون موبیل نیست و همچنان سرگرم مذاکره با این غول انرژی آمریکایی درباره قرارداد بزرگی برای بهبود زیرساخت نفتی جنوب این کشور است.
واکنش بغداد به توقیف نفتکش عراقی از سوی ایران
پایگاه خبری راد: وزارت نفت عراق اعلام کرد دولت این کشور با نفتکشی که در خلیج فارس به دلیل قاچاق سوخت توسط ایران توقیف شده است، ارتباطی ندارد.
توقف صادرات نفت جنوب عراق در پی آتش‌سوزی
پایگاه خبری راد: آتش‌سوزی در پایانه صادرات نفت فراساحلی بصره فعالیت‌های بارگیری نفت خام را روز سه‌شنبه به طور موقت متوقف کرد، اما بارگیری نفت پس از خاموش شدن آتش، از سرگرفته شد.